Menu

Učenie na dlani

Samuel Maršálka, 20 r.

Trvanie výzvy: 8. decembra 2015 - 30. júna 2016

Cieľ výzvy

Zlepšenie kvality Samkovho komunikovania a učenia prostredníctvom kompenzačných pomôcok a špeciálnych učebných pomôcok.

Autor výzvy

Dátum vzniku: 7.10.1997

IČO: 34009248

Ulica: M.R.Štefánika 323/1

Mesto: Trenčianska Teplá

PSČ: 914 01

Štát: Slovensko

Príbeh

Učenie na dlani

Môj život je dlhé roky spojený so život mentálne postihnutých detí a žiakov. Sú to moje deti... Posledné roky sa venujem Učeniu na dlani...učeniu, keď zväčša vkladáte deťom do rúk nádej, že i keď nerozprávajú, môžu komunikovať, učiť sa...poznávať okolitý svet.


Samko je žiak so zdravotným znevýhodnením, žiak so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami. Tretí školský rok som jeho učiteľkou – a mamou zároveň. Samko žije s mamou, ktorá je starostlivá, ale i tak moji žiaci sú mojími deťmi. Samko je dieťa s Detskou mozgovou obrnou (DMO) – hypotonická forma so zaostávaním psychomotorického vývinu, G 80.4 ataxické mozgové ochorenie,kvadrupedická chôdza, mentálna retardácia. Vzdeláva sa v Špeciálnej základnej škole internátnej, ktorá je organizačnou zložkou Spojenej školy internátnej v Trenčianskej Teplej.

Kto môjho Samka nepozná, často kruto povie: „Ani obraz , ani zvuk“...

Poviete si, má zmysel Samka učiť?

Má, učí sa rád,  s nadšením. Na vyučovaní však musím pracovať so špeciálnymi učebnými pomôckami, ktoré majú kompenzačný charakter. Kompenzačné pomôcky umožňujú žiakovi so zdravotným znevýhodnením vykonávať činnosti, ktoré by bez ich použitia nemohol uskutočňovať sám. Kompenzačné a špeciálne učebné pomôcky  uľahčujú Samkovi dorozumievanie a učenie, nakoľko Samko  nerozpráva...nie,  nie je sluchovo postihnutý...rečové centrum „nefunguje“.

Samko sa so mňou a ostatnými pedagógmi dorozumieva pomocou augmentatívno -  alternatívnej komunikácie, ktorá je založenána na piktogramoch, kartičkách, symboloch, znakoch.....Predstavte si svet „všetkých oblastí toho čo človek poznáva od útleho veku“ založenom na suchozipsovom,  kartičkovom systéme.Skúste si posadiť dieťa oproti seba, a skúste sa vyjadriť bez„slov“...Skúste s ním poznávať abecedu, svet čísel, ...svet živočíšnej ríše...Vzápätí si skúste nájsť webový obchod, kliknite naň a dozviete sa akú cenu má komunikácia s takými deťmi...Každé dieťa má právo navzdelanie...

Mnoho učebných pomôcok vyrábame priamo v škole. S kolegyňami, ktoré pracujú v mojej triede vyrábame pomôcky, aby Samko poznal svet okolo seba, aby čítal,počítal.... Vyrábame komunikačné knihy, suchozipsovú matematiku, slovenský jazyk, vecné učenie...drevené skladačky, mozaiky...  Námety pomôcok „sme kradli“ zo stránkach  predajcov takýchto pomôcok.

Pracujeme naozaj všetkými možnými, dostupnými učebnými  a rehabilitačnými pomôckami, ktoré škola už zakúpila z prostriedkov Združenia občanov pre pomoc mentálne postihnutým deťom, ktoré je založené pri škole. Ale v škole nie je Samko sám...

Samko má právo na plnohodnotné vzdelávanie. Pomôžte pre mojho Samka zrealizovať myšlienku zakúpenia - Komplexu pomôcok všestrannej komunikácie, ktorá bude pokrývať  oblasti jeho dorozumievania a učenia.

Ďakujeme...

Eva Ševčíková


Ďalšie informácie

S dieťaťom pracujeme
denne

S rodičmí dieťaťa sme v kontakte
denne alebo takmer denne

Naša organizácia je zameraná na

na vzdelávanie deti a mládeže

na prácu s telesne hendikepovanými

na prácu s duševne postihnutými

Nahlásiť

Stránka obsahuje nepravdivé, urážajúce alebo neetické informácie

Ste si istý, že chcete vymazať aktualizáciu?